domingo, 3 de junio de 2012

Conferència Francesc Busquets

El vídeo fa referència a una conferència portada a terme per Francesc Busquets, mestre i creador de Clic i Jclic. Aquesta es va dur a terme durant el juny de 2008, però fa referència a molts aspectes aplicables a l'actualitat.
El projecte Clic, és una eina que permet als educadors crear activitats d'aprenentatge pels alumnes, així doncs, les Tic s'utilitzen com a eina d'aprenentatge, adoptant una funció didàctica. L'autor argumenta la importància de les TIC lligades a l'Educació com quelcom evolutiu i vital i assegura que no utilitzar les TIC en l'educació és anar contra la normalitat de la societat, la Societat de la Informació. El vídeo parla sobre l'evolució en l'ús d'Internet en l'àmbit educatiu.
De mica en mica el projecte Clic es va anar consolidant fins a crear una immensa comunitat de persones que creen i comparteixen materials digitals i els posen a disposició de qualsevol usuari de la xarxa.
Vinculat a la Xarxa Telemàtica de Catalunya (xtec), al racó clic i a la zona clic d'activitats, es van acumulant activitats de diferents nivells educatius, i traduïdes a altres llengües.
El Jclic, descendent del Clic, és la versió lliure del Clic, és multi plataforma en qualsevol sistema que incorpori Java, i és un software lliure amb un codi font accessible i obert. Així doncs Francesc Busquets, expressa la importància de la utilització de programari lliure a les aules i és responsable del desenvolupament de linkat (linux català).
Durant el vídeo fa el paralelisme entre la creació de materials per part dels docents de forma tradicional; cartulines, fotocòpies, gravacions... Amb el nou model de creació, molt més accessible, ja que es pot compartir, i molt més ampli en quant a recusos, ja que disposa de més de 150.000 activitats. Així doncs, des del meu punt de vista, com a docents, si es vol ser competent i fer un bon ús de les TIC a l'escola, cal conèixer els portals i les aplicacions que mostren un ventall tan ampli de recusos educatius.
Per tal de poder-lo visualitzar, clicar sobre la següent imatge:

No hay comentarios:

Publicar un comentario