domingo, 3 de junio de 2012

Exemple d'aplicació "Improvisa Animacions Sonores"


A través del Servei Educatiu CRP Sarrià- Sant Gervasi, hem pogut observar uns quants exemples d'aplicació del programari multimèdia “ Improvisa Animacions Sonores”, utilitzat des d'una vessant educativa.
Aquest portal, mostra una guia didàctica a disposició de l'usuari, des de diferents categories:
  1. Orientacions i objectius, nivells de complexitat, competències bàsiques i continguts curriculars.
  2. Gradació de les propostes didàctiques.
  3. Metodologia de treball.
  4. Eines d'avaluació.
  5.  La improvisació.
Seguidament se'ns mostren quatre exemples d'utilització del programa a través de treballs realitzats per l'Escola Orlandai amb motiu de la Jornada Mundial de Internet organitzada pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. 
Tots els exemples van acompanyats dels responsables del projecte: Cristina Casanova i Carme Bohera, ja que l'aplicació implica l'enregistrament de l'usuari per realitzar creacions.
Els audiovisuals que es mostren a mode d'exemple han estat treballats a través de la metodologia que aconsella la pàgina:
Es recomana tenir en compte el nivell de desenvolupament de l'alumnat, els seus coneixements habilitats i interessos previs. També es recomana començar a utilitzar l'aplicació a través de propostes d'acostament lúdic a diferents artistes; compositors, músics, poetes, escriptors...
Al començament és fonamental que l'alumne es familiaritzi amb el programa abans de realitzar una creació, és a dir, que escoltin i visualitzin els enregistraments d'altri, recomanats pel docent, o, fins i tot, que el docent realitzi una creació com a exemple de funcionament del programa.
L'aplicació permet treballar propostes de manera interdisciplinari, des de diferents llenguatges, modalitats expressives i comunicatives. En el primer exemple es mostra la utilització del programa per tal de treballar una poesia acompanyada d'imatges que expressen el missatge, i d'una melodia que el complementa.
El segon nivell de complexitat inclou la creació de carpetes de sons i d'imatges. A aquest apartat implica treballar a partir de diferents suports, així com, una càmera de fotografia o un suport d'àudio per poder crear carpetes pròpies i, posteriorment, poder-les utilitzar. També es pot incloure el treball d'edició d'imatges i d'àudio a partir de programari multimèdia accessible a tothom.
L'agrupació de l'alumnat també pot ser molt flexible i pot variar en funció del grau de complexitat de cada activitat, així doncs, es pot treballar de forma individual, per parelles, en petits grups o en grups nombrosos (enregistraments de peces col·lectives).
(Per visualitzar les creacions clicar sobre la imatge)

"HORA ESQUINÇADA"
"JUMPPING EN ORLANDAI"
"LOS DEDOS ENTRE LAS REJAS"
 "LOS PIES DE ENRIC, TEO, MARIA, ÀLEX Y NÚRIA"

No hay comentarios:

Publicar un comentario