A través del Servei
Educatiu CRP Sarrià- Sant Gervasi, hem pogut observar uns quants
exemples d'aplicació del programari multimèdia “ Improvisa
Animacions Sonores”, utilitzat des d'una vessant educativa.
Aquest portal, mostra una
guia didàctica a disposició de l'usuari, des de diferents
categories:
- Orientacions i objectius, nivells de complexitat, competències bàsiques i continguts curriculars.
- Gradació de les propostes didàctiques.
- Metodologia de treball.
- Eines d'avaluació.
- La improvisació.
Seguidament se'ns mostren
quatre exemples d'utilització del programa a través de treballs
realitzats per l'Escola Orlandai amb motiu de la Jornada Mundial de
Internet organitzada pel Departament d'Educació de la Generalitat de
Catalunya.
Tots els exemples van
acompanyats dels responsables del projecte: Cristina Casanova i Carme
Bohera, ja que l'aplicació implica l'enregistrament de l'usuari per
realitzar creacions.
Els audiovisuals que es mostren a mode
d'exemple han estat treballats a través de la metodologia que
aconsella la pàgina:
Es recomana tenir en compte el nivell
de desenvolupament de l'alumnat, els seus coneixements habilitats i
interessos previs. També es recomana començar a utilitzar
l'aplicació a través de propostes d'acostament lúdic a diferents
artistes; compositors, músics, poetes, escriptors...
Al començament és fonamental que
l'alumne es familiaritzi amb el programa abans de realitzar una
creació, és a dir, que escoltin i visualitzin els enregistraments
d'altri, recomanats pel docent, o, fins i tot, que el docent realitzi
una creació com a exemple de funcionament del programa.
L'aplicació permet treballar propostes
de manera interdisciplinari, des de diferents llenguatges, modalitats
expressives i comunicatives. En el primer exemple es mostra la
utilització del programa per tal de treballar una poesia acompanyada
d'imatges que expressen el missatge, i d'una melodia que el
complementa.
El segon nivell de complexitat inclou
la creació de carpetes de sons i d'imatges. A aquest apartat
implica treballar a partir de diferents suports, així com, una
càmera de fotografia o un suport d'àudio per poder crear carpetes
pròpies i, posteriorment, poder-les utilitzar. També es pot
incloure el treball d'edició d'imatges i d'àudio a partir de
programari multimèdia accessible a tothom.
L'agrupació de l'alumnat també pot
ser molt flexible i pot variar en funció del grau de complexitat de
cada activitat, així doncs, es pot treballar de forma individual,
per parelles, en petits grups o en grups nombrosos (enregistraments
de peces col·lectives).
(Per visualitzar les creacions clicar sobre la imatge)
"HORA ESQUINÇADA"
"JUMPPING EN ORLANDAI"
"LOS DEDOS ENTRE LAS REJAS"
"LOS PIES DE ENRIC, TEO, MARIA, ÀLEX Y NÚRIA"
No hay comentarios:
Publicar un comentario